Gabinet

Wdrażamy nowy gabinet w jednostakach posiadających kontrakt z NFZ oraz w gabinetach prywatnych, w celu omówienia szczegółów prosimy o kontakt z Tomaszem Wimmer tel 693418000

Nowy Gabinet – nowe możliwości.

W gabinecie połączyliśmy nowoczesne rozwiązania z tradycyjnie skutecznym i sprawdzonym systemem mMedica. Pogodziliśmy bogactwo funkcji z wygodą obsługi. W ten sposób powstał pakiet narzędzi pozwalających na proste i szybkie prowadzenie kompletnej kartoteki pacjenta. Dzięki pomocy kilkudziesięciu lekarzy – uczestniczących w pilotażowych wdrożeniach – dostosowaliśmy program do wymagań specjalistów z różnych dziedzin. Docenili to nasi klienci nabywając ponad 4 000 stanowisk mMedica z nowym gabinetem.

Najważniejsze cechy nowego gabinetu mMedica:

  • bardzo prosta i intuicyjna obsługa
  • kompletna informacja o pacjencie
  • rzeczywista pomoc przy diagnozowaniu dzięki szybkiemu dostępowi do historii leczenia
  • automaty ułatwiające i przyśpieszające pracę
  • obszerna lista zdefiniowanych wydruków, z możliwością definiowania własnych

    Organizacja informacji i sposób pracy.

    Dane są prezentowane na przejrzystych i czytelnych ekranach. Podstawowe okno wizyty przedstawia ważne informacje z historii choroby leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki ryzyka i inne. Można również samodzielnie określić, jakie dodatkowe informacje będą wyświetlane na głównym ekranie wizyty. Dodatkowym elementem zwiększającym efektywność pracy jest opcja wykorzystania ekranów dotykowych.

    Informacje i funkcje są pogrupowane tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty) były łatwo i szybko dostępne.

    System tekstów standardowych i szablonów wizyt znacznie przyspiesza wprowadzanie informacji o stanie zdrowia pacjenta. Używając zdefiniowanych szablonów można błyskawicznie zapisać potrzebne informacje.

    Dane medyczne pacjenta można przeglądać na kilka różnych sposobów, włącznie z tradycyjną historią wizyt – analogiczną do dokumentacji „papierowej”. Również ta funkcja została wyposażona w wiele udogodnień. Jednym z nich jest możliwość wyboru zakresu przeglądanych informacji (np. badania fizykalne i przepisane leki).

    Aby umożliwić dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb oraz zwiększyć wygodę i komfort pracy, wersja ”+” została wyposażona w opcje konfiguracji funkcji dostępnych na ekranach: Wizyty, Danych medycznych, Skierowań oraz Recept. Dodatkowo można również określić kolejności wyświetlanych funkcji np. na początku ustawiając te najczęściej używane.

    Leki i recepty

    Wszystkie informacje związane z lekami są zgromadzone w jednym miejscu. Szereg dodatkowych funkcji ułatwia dostęp do informacji o lekach i przepisywanie recept:

  • sprawdzenia ostatnio przepisanych, z opcją szybkiego przeniesienia ich na receptę i funkcją tworzenia duplikatu wystawionej recepty
  • kilka słowników leków usprawniających proces wystawiania recept
  • automatyczne mechanizmy wykrywania uprawnień pacjenta do refundacji (recepta „P”) dla leków wybranych ze słownika Pharmindex
  • automatyczne wyliczanie czasu na jaki wystarczy przepisana ilość leku
  • możliwość edycji leków dodanych do recepty
  • automatyczne wpisywanie informacje o dawkowaniu, sposobie podawania przepisanych leków, do listy zaleceń dla pacjenta
  • Elektroniczna Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego

    mMedica obsługuje elektroniczne Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (KUZ). Wystawiane recepty mogą być numerowane na podstawie danych z karty KUZ. Zrealizowana wizyta może zostać zapisana z numerem wygenerowanym z karty KUZ, lub wczytanych do aplikacji przed wizytą pacjenta w gabinecie. Również przy wykorzystaniu karty elektronicznej realizowana jest rejestracja pacjenta oraz automatyczne wprowadzanie danych personalnych. mMedica zapewnia pełną obsługę systemu rozliczeń opartego na elektronicznych Kartach Ubezpieczenia Zdrowotnego.

    Dokumenty i wydruki

    Nowy Gabinet zawiera funkcje drukowania podstawowych skierowań wg wzorów proponowanych przez CNFZ:

  • na badania laboratoryjne
  • na badania diagnostyczne
  • do specjalisty
  • do szpitala
  • na zabiegi rehabilitacyjne
  • Dodatkowe ułatwienie stanowi opcja automatycznego drukowania razem ze skierowaniem, informacji dla pacjenta np. opisującej sposób przygotowania się do zabiegu.

    Wersja „+” obsługuje dodatkowo tworzenie i wydruk skierowań do sanatorium, zleceń do pielęgniarki/położnej, zaświadczeń lekarskich, druków N9, informacji dla lekarza kierującego, odmowy pacjenta, zleceń na transport i zaopatrzenie rehabilitacyjne.

    Dokumenty mogą być drukowane w różnych formatach(A4, A5, recepty). Ponadto wersja „ +” obsługuje mechanizm definiowania własnych wydruków pozwalający tworzyć indywidualne wzory skierowań czy zaświadczeń.

    Informacje o wystawionych skierowaniach dopisywane są automatycznie do listy zaleceń, drukowanych dla pacjenta.

    Dane do zwolnienia (dla pacjenta i opieki) wprowadzone podczas wizyty, są nadrukowywane na formularzu zwolnienia.

    Dodatkowe funkcje nowego gabinetu

    Poza podstawowymi elementami obsługi wizyty nowy gabinet systemu mMedica oferuje wiele rozbudowanych funkcji umożliwiających kompleksową obsługę pacjenta.

    Wersja ”+” obsługuje rozszerzoną ewidencję szczepień z wykorzystaniem standardowego kalendarza z opcją jego modyfikacji i dodawania szczepień spoza kalendarza.

    Moduł stomatologiczny z diagramem zębowym jest w pełni zintegrowany z podstawowym systemem obsługi wizyty.

    Funkcje obsługi wyników badań pozwalają na przechowywanie zdjęć oraz innych materiałów graficznych.

    Opisane tutaj funkcjonalności nie wyczerpują pełnej listy możliwości Nowego Gabinetu. Bardziej szczegółowe informacje znajdują się w materiałach dodatkowych.

    Spis podstawowych funkcji wersji mMedica Standard.

    Lista funkcji dostępnych w wersjach Standard i Standard+ .

    Dokumentacja użytkownika systemu mMedica.

    Cennik mMedica.

    Zachęcamy również do zapoznania się z modułami dodatkowymi które można zintegrować z oprogramowaniem Mmedica

     Moduły dodatkowe